Biraz daha ruh, duygu, gerçek bir şeyler...

Arzuladığımız, aradığımız şey biraz daha ruh, duygu, gerçek olan şeyler olabilir mi?

Ama bugün ne oluyor diye baktığımızda; ortada çok acınacak bir durum var: birçok firma, ve birçok insan; neler "in", neler "out" diye bakıyor ve "trend" kavramına ayak uydurmaya çalışıyor. Oluşturulan trendleri takip etmek için fuarlara gidiyorlar, son dergileri alıyorlar ve sadece birileri yapıyor diye benzer tasarımlar, benzer ürünler, benzer servisler yaratıyorlar ve sonuçta birçoğu başarısız oluyor. Trende ayak uydurayım derken işin 'özü' kaçıyor, şizofren markalar ve ikoncan şirketler ortaya çıkıyor... Tüm bu hareketlerin yani üretimlerin ve yapılanmaların tüketiciye karşı bir saygısızlık olarak yansıdığını görüyoruz. Bu şuursuz hareketler sonucunda ise daha da kötüsü 'şuursuz bir toplum' ya da bilinçsiz bir toplum ortaya çıkıyor... Bu bilinçsizlik şuursuzluk aynı bir bulaşıcı hastalık gibi herkese toplumun her kesimine yayılıyor... Toplumun en önemli tüketici kitlesi olan kadınlar, saçma sapan kıyafetler giyiyorlar, kendilerine hiç yakışmayan saç modelleri ve renkleriyle ortaya çıkıyorlar. Öte yandan evlerimize garip buzdolapları giriyor, paralarımızı, zamanımızı ve enerjimizi trendi yakalamak diye çarçur ediyoruz.

Kaynak: Brand Life / sayı57 Ekim 2012
http://www.brandmaillive.com/2012/10/sayi_57/ecesirin.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder