Etkinlik Yönetimi

ETKİNLİK PLANLAMASINDA YOL HARİTASI

1. Etkinlik amacı tam ve net bir şekilde belirlendikten sonra,

2. Müşterinin beklentisi ve bu beklentinin gerçekleşmesi için en doğru etkinlik tipine karar vermek gerekir 

3. Etkinlik tipine karar verdikten sonra, etkinliğin projelendirilmesi aşamasına geçilebilir, bu aşamada projenin uygulanabilir olması ve maliyeti önem taşır.  Proje taslağında
    a. Proje içeriği,
    b. Ön plana çıkarılmak istenen özellikleri,
    c. Verilecek mesaj yer alır.

4. Hedef kitle belirlenir (hedef kitlenin beklentileri, yaşayış biçimleri, alışkanlıkları düşünülerek belirlenmelidir.)

5. Etkinliğin zamanlaması (hangi ay, hangi gün, o tarihlerde yapılması muhtemel baska etkinlikler, sampiyonalar, ulusal bir maç,  vs. gozonunde bulundurulmalıdır.)

6. Yer, mekan seçimi belirlenirken ulaşım olanakları, otopark, mekanın büyüklüğü, ısıtma ya da soğutma imkanları, havalandırma gb. fiziksel özellikleri dikkatle değerlendirilmelidir. Ayrıca mekanın giydirilmesi, konsepte uygun dekorasyon gözönünde bulundurularak mekana uygunluğu değerlendirilmelidir. Etkinlik öncesi etkinlik yerinin keşfi yapılmalı, gerekli sözleşmeler yapılmalı ve alınması gerekli izinler etkinlik öncesinde araştırılmalı ve alınmalıdır.

7. Markanın, sahada deneyimli tanıtım elemanları ve en uygun personelden oluşan nitelikli ekipler ile temsil edilmesi çok önem taşır.

8. Etkinliğin her aşaması etkinlik yöneticisi tarafından planlanmalı, projenin akışı kağıt üzerinde planlandıktan sonra, her uygulamanın provası yapılmalıdır.  

iletisimguncesi@blogspot.com