Dönüşüm
sergisi üzerinde yaşadığımız dünyanın döngüsünü anlatır. Doğanın oluşumu ile insan,
insanların varlığı ile de kentler ortaya çıkar. Döngü, kent unsurundan sonra tekrar
başa döner. Dönüşümün yeniden başlamasının nedeni kentleşmenin etkisi ile doğaya
duyulan özlemdir. İnsanoğlu kent ve doğa arasında git-geller yaşar. İnsansız bir
kent ve doğa hayali kurulmaya başlanır.
Sanatçılardan
Oral Ünlü çalışmalarındaki estetik anlayışını tek etkileyen şeyin doğa olduğunu
belirtir. Sanatçı dönüşümün başlangıcı olarak kabul ettiğimiz doğadan, insanı değiştirerek dönüştürür. Bu dönüşüm tuvallerinde
hikayeleşir. Ünlü, yaratma sürecinde doğa ve felsefesi, psikoloji ve sosyolojiyi
referans olarak kullanır. Yapıtlarında renkler adeta ağaç dalları üzerinde kıvrılarak,
dönerek dans eder. Sinem Pehlivan kent ve insanın sürekli etkileşerek, birbirlerini
şekillendirdiklerini gösterir çalışmalarında. Kent mi insanı biçimlendiriyor?
Bu şekillendirme nasıl oluyor? Pehlivan eserlerinde bu soruların cevabını bulmaya
çalışır.
Nail
Karahan da yapıtlarında kentleşme olgusunda insanı inceler. İnsanın yoksunluğuna
gönderme yaparak, tuvallerinde kentleri insansızlaştırır. Karahan insanın olmadığı
hayal kentler kurar.
Nail Karahan
Van, 1980
Kişisel Sergiler
2010 RD-ART Sanat
Galerisi, Ankara
2008 Van Devlet
Tiyatro Galerisi, Van
Oral Ünlü
Ankara, 1975
Kişisel
Sergiler
2011 “Ne’den”, Galeri Artist
Çukurcuma, İstanbul
İskenderun, 1982
2003 Mustafa
Kemal Üniversitesi GSF Resim Anasanat Bölümü, Antakya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder